Sunday, August 12, 2012

Nama.


Aku selalu beranggapan nama aku kedengaran pelik.
Tapi aku amat sukakannya.
Sesetengah dari mereka di luar sana memperlekehkan nama aku kerana kedengaran seperti nama perempuan.
Tapi aku tetap sukakannya.

Lalu,
natijah dari perasaan kesunyian
aku menaip nama aku dalam laman enjin carian.
Rupanya nama aku bukan begitu pelik.

Menariknya,
beberapa pemilik nama aku yang muncul dalam keputusan carian
memiliki pekerjaan yang aku impikan dari kecil.
Ya,
pekerjaan yang aku hanya impikan, tapi tak kesampaian.

Ini sekaligus membuatkan aku berkobar-kobar.

Akan datang,
insyaAllah,
ketika pemilik nama aku yang lain mencari nama mereka dalam lama enjin carian,
wajah aku yang akan muncul dek kerana kejayaan aku.

InsyaAllah.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...