Friday, June 6, 2014

Berubah.


Semua orang berubah...

Kau kata kau merayau atas tanah sendiri.
Tapi bila difikirkan
aku tidak rasa kau mampu.

Kau lelah, kau pecah
dan dari mata kau mengadu sakit.
Katanya semua orang berubah
dan aku tidak tahu mengapa.

Masa yang suntuk
untuk aku cuba memahami.
Cuba berbuat sesuatu hanya kerana mahu kekal di dalam percaturan;
Cuba terus berjaga dan terus dapat mengingati nama sendiri;
Tapi semua orang berubah
dan aku tidak rasa sama.

Kau hilang dari sini
dan nanti akan lenyap
tenggelam dalam cahaya indah.
Sebab semua orang berubah
dan aku tidak rasa sebegitu.

Masa yang suntuk
untuk aku cuba memahami.
Cuba berbuat sesuatu hanya kerana mahu kekal di dalam percaturan;
Cuba terus berjaga dan terus dapat mengingati nama sendiri;
Tapi semua orang berubah
dan aku tidak rasa sama.

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...