Friday, October 21, 2016

Lumat.



Aku tak pasti.
Tapi baru-baru ni aku ada perasaan TERsuka dekat seseorang.

Macam yang aku katakan, aku tak pasti.
Sebab kali terakhir aku suka dengan seseorang,
ia berakhir dengan stress dan rambut yang dengan meriahnya gugur.

Jadi kali ini aku tak pasti sama ada perasaan ini 'suka'
ataupun sekadar mekanisma untuk menutup lopong di dada.

Begitu mudah, kan, bertukar perasaan?
Suka berbeza dengan sayang.
Suka adalah satu proses.
Hari ini boleh melonjak ke 70%, esok boleh turun ke 30%.
Namun meletakkan angka pada perasaan kelihatan mudah.
Sebenarnya,
ia lebih rumit daripada kiub rubik 5x5.

Namun rasanya aku tak memiliki kapasiti untuk terus menyukai seseorang.

Macam berkali-kali aku ulangi,
aku tiada apa untuk ditawarkan.
Bukan merendah diri, bukan tiada keyakinan diri
tapi aku sedar diri.

Kaki aku masih berpijak pada realiti,
bukan fantasi ciptaan organ 5 tahil 2 kati.

Maka,
jalan paling baik dan memudahkan semua orang adalah
aku terpaksa abai perasaan aku.
Tahan, tekan sampai lumat.
Mungkin kalau bernasib baik, ia akan hilang
dan aku boleh terus pakai topeng senyum di wajah.

Isunya,
adakah jalan tersebut baik dan mudah untuk aku?


Hidup sangat susah.
Tapi susahnya hidup itulah yang membuatkannya menarik.

Mari lihat apa pula perasaan ini akan rasa esok hari.




.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...