Thursday, September 20, 2012

Origin.


Dari entri dalam blog aku baru-baru ini,
aku dapat pelajari sesuatu yang sangat bermakna...

Ya.
Aku sangat berangan dapat hasilkan paling kurang sebuah buku komik hasil lukisan aku sendiri mengenai cerita yang aku sendiri fikirkan.
Aku ingat, dengan melukis dnegan banyak,
kemahiran aku mengenai melukis komik akan meningkat.
Jadi, aku melukis dengan banyak..
..banyak sampaikan aku berazam setiap dari entri blog aku itu harus mempunyai paling kurang satu lukisan kartun aku sendiri.
Dengan cara itu, aku akan maju
dan hasrat untuk menghasilkan komik aku sendiri bakal jadi kenyataan.

Namun, aku silap.

Untuk hasilkan komik, ya, perlukan skil.
Tapi yang lebih utama adalah pengetahuan mengenai komik itu sendiri.
Aku sedar bahawa aku harus mula smeula dari titik origin,
perlahan mendaki ke atas dengan menyerap kemahiran dari komik lain yang lebih berpengalaman.

Jadi, apa perkara pertama dalam usaha aku bermula semula dari titik origin?

Good black and white drawing only has three colors;
WHITE, BLACK and one shade of GREY.

Perkara kedua:
Moderately simple is better than hyperly-detailed or ridiculously simple.

Perkara ketiga:
Put the emotion into the story. Live the story.

Mari menuju kejayaan...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...