Monday, January 25, 2016

Gelap.

Terima kasih kerana memberi komen, pendapat dan sokongan sepanjang minggu gelap aku minggu lepas.

Maaflah.
Untuk blog ini, aku tak akan reply sekerap yang aku reply di blog satu lagi.
Tapi aku jamin aku baca semua komen yang ditaip.

Blog ini supposed to be my escape route, sesuatu yang aku nak kongsi tapi lebih private dan tak sesuai dikongsi di blog satu lagi yang (kononnya) lebih cerita dan santai.
Blog ini lebih berat, sarat dan emosional.

Aku tak sangka ada juga yang baca blog ini.
Mungkin sebab aku set auto-ping ke media sosial bila ada entri baru,
so capaiannya jadi ramai.

Aku mungkin patut off auto-ping untuk blog ni rasanya.

Bagi yang bertanya apa bidang yang aku nak masuk itu,
jawapannya aku tidak akan beritahu.
Kalian boleh buat assumption sendiri tentang bidang apa yang aku maksudkan, tapi harapnya tiada yang jadikan assumption itu sebagai fakta.

You know how I hate wild assumptions.

Cukuplah untuk aku terangkan di sini, aku sudah pun buat keputusan.
Satu yang sukar, tapi keputusan aku itu sepenuhnya 100% keputusan aku,
jadi kalau aku silap sekalipun, aku tiada orang lain untuk dipersalahkan.
100% atas aku.

The truth is,
aku tak ada telinga untuk mendengar segala keluh kesah masalah aku macam mana aku selalu jadi telinga untuk orang.
Jadi blog inilah telinga aku.
Aku tak minta simpati siapa, juga bukan niat aku nak minta pertolongan mana-mana.
Semuanya sekadar niat mahu berkongsi, mahu didengari,
sebagai satu wadah untuk aku ukur kewarasan diri.

Tapi hakikatnya impian orang purba sangat mahal.
Aku rindukan impian anak kecil yang cukup murah dan basah di hujung lidah.

Hidup kena terus.
Cerita impian dan harapan dan cita-cita yang terkubur sentiasa segar dan seronok apabila diceritakan semula kepada generasi seterusnya.

Sekali lagi, terima kasih semua yang sudi membaca, yang sudi mendengar.



.

2 comments:

  1. Hope you will stay strong and feel better anytime soon, insya Allah :)

    ReplyDelete
  2. Aku pon ade blog khas untuk buang segala dark thought and negativity. Ahaha. It's better to talk things out bila kau tertekan. Dan aku sgt tak pndai luah perasaan dan cerita masalah aku secara lisan. I almost never talk about my problem. Jdi blog la tmpt aku marah2. tmpt aku luah skit. tetapi aku privatekan. sbb ak tak rase ade org nk kenal sisi aku yg tu.

    Dan cEro! Aku akn sisip doa aku untuk kau insyaAllah. Semoga semua dipermudah walau apa pon keputusan kau.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...